Kommuniké från extra bolagsstämma i Coeli Private Equity AB

Coeli Private Equity AB, org.nr 559168-1019, (”Bolaget”) höll extra bolagsstämma den 24 november 2023 i Stockholm, varvid aktieägarna fattade i huvudsak följande beslut.

Beslut om bemyndigande för styrelsen att besluta om förvärv av egna aktier

Beslutades att bemyndiga styrelsen att fatta beslut om förvärv av Bolagets egna stamaktier enligt framlagt förslag som återfinns i kallelsen till stämman. Syftet med bemyndigandet avseende förvärv av egna stamaktier är att kunna anpassa Bolagets kapitalstruktur för att därmed kunna bidra till ökat aktieägarvärde. Förvärv ska ske i enlighet med de regler rörande köp av egna aktier som framgår av NGM Equity:s börsregler och andra tillämpliga regelverk. Fullständiga villkor för förvärv enligt bemyndigandet återfinns i kallelsen till stämman som är publicerad på bolagets webbplats.

_________________________________________________________________________

För ytterligare information, kontakta:

Henrik Arfvidsson, VD, Coeli Private Equity AB

Mail: henrik.arfvidsson@coeli.se

Informationen har lämnats för offentliggörande den 24 november 2023 klockan 10:20 CET.