ZignSec tecknar kundavtal med den snabbt växande kryptomäklaren hi

ZignSec har signerat ett kundavtal med hi, en snabbt växande kryptovalutamäklare som grundades 2020. Genom detta partnerskap kommer hi att dra nytta av ZignSecs kundkännedom (KYC) och penningtvätt (AML) lösningar för att optimera och effektivisera registreringsprocessen för nya kunder. Lösningarna kommer att användas över hela världen och tillgodose över 3,5 miljoner användare.

Enligt avtalet kommer ZignSec att vara hi:s exklusiva plattform för processer kopplade till kundkännedom (KYC) och penningtvätt (AML). Dessutom finns planer på att inkludera övervakningslösningar inom den närmaste framtiden."

"Vi är glada över att inleda ett samarbete med hi. Detta partnerskap understryker inte bara det förtroende och det värde som våra lösningar för KYC tillför globala företag, utan det förstärker även vårt engagemang för att förbättra säkerheten och regelefterlevnaden inom den dynamiska regulatoriska miljön," Glenn Mac Donald, VD, ZignSec.

”Genom att samarbeta med ZignSec effektiviserar vi registreringsprocessen utan att kompromissa med regelefterlevnad eller säkerhet. Genom omfattande tester har vi funnit att ZignSecs lösningar inte bara förbättrar vår KYC-process utan också matchar våra mål att bekämpa bedrägeri och leverera en förbättrad användarupplevelse, i linje med våra globala marknadsbehov." – Chief Operating Officer, hi

För mer information, vänligen kontakta:

Glenn Mac Donald, VD

glenn.macdonald@zignsec.com

Om ZignSec

ZignSec är en teknikkoncern inom den starkt växande RegTechbranschen. Bolaget tillhandahåller en SAAS-plattform med digitala realtidslösningar för kundkännedom och ID-verifiering med global räckvidd. Lösningarna används av företag som i sin tur kan optimera sina processer för ”onboarding” av såväl bolagskunder som konsumenter och samtidigt säkerställa regelefterlevnad till ständigt föränderliga lokala och globala regulatoriska krav inom kundkännedom (KYC) och åtgärder mot penningtvätt (AML).

Nasdaq First North (ZIGN)

Certified Adviser: Eminova Fondkommission AB, Tel: +46 8 684 211 00