Analyst Group: Aktieanalys på Qlosr Group - Lagt grunden för god tillväxt trots utmanande marknad

Allt fler aktörer vittnar om en mer utmanande IT-marknad till följd av det osäkra makroekonomiska läget, där det är tydligt att säljcyklerna har blivit längre, beläggningen blivit svårare att planera samt att det råder en generell osäkerhet bland kunderna. Trots detta mer avvaktande marknadsläge, är efterfrågan på paketerade tjänster fortsatt stark. Med ett avtalsvärde om 396 MSEK vid utgången av Q3-23 och Qlosrs (”Qlosr” eller ”Bolaget”) fortsatta fokus på korsförsäljning, utnyttjande av kostnadssynergier från tidigare förvärv och exekvering på uttalad tillväxt-på-tillväxt-strategi, estimerar Analyst Group en god tillväxt avseende såväl omsättning som EBITDA-resultat framgent. Med en applicerad målmultipel om EV/EBITDA 8,5x på nästa tolv månaders (”NTM”) estimerat EBITDA-resultat om 55 MSEK, motiveras ett potentiellt värde per aktie om 5,4 kr (7,5) i ett Base scenario.

Läs fullständig aktieanalys här

Om Analyst Group: Ett av Sveriges främsta analyshus med fokus på små och medelstora börsbolag.
Läs mer om Analyst Group

Det här ett pressmeddelande från Analyst Group angående publicering av aktieanalys Qlosr Group. Läsare kan anta att Analyst Group har mottagit ersättning för att framställa aktieanalysen. Uppdragsgivaren har inte haft någon möjlighet att påverka de delar där Analyst Group har haft åsikter om Bolaget, framtida värdering eller annat som skulle kunna tänkas utgöra en subjektiv bedömning.