Quartiers Properties AB: Quartiers inleder tillväxtorienterat samarbete med Catella Corporate Finance

Quartiers Properties AB (publ) ("Quartiers" eller "Bolaget") listat på Nasdaq First North har ingått samarbete med Catella Corporate Finance (Catella) för att expandera Boho Club i Europa. Första uppgiften i samarbetet består av att refinansiera bolagets lånestruktur, samt upphandling av finansiering av Boho Club Marbellas expansion enligt kommande detaljplan. Därutöver så kommer Catella bistå med att identifiera och finansiera nya hotellprojekt med syfte att etablera en strategi för europeisk expansion av fastighetsportföljen och varumärket Boho Club.

Quartiers besitter expertis inom utveckling och drift av hotellfastigheter där framgångarna med Boho Club Marbella och de potentiellt nya byggrätter som finns i portföljen attraherat stort intresse från såväl rådgivare som investerare. Catella har redan en europeisk plattform med fokus på att vara länken mellan fastighetsbranchen och kapitalmarknaden, vilket matchar väl med vår kompetens och de tillväxtmål vi har. Valet på Catella som partner i denna satsning härrör såväl till personkemi som Catellas organisation, erfarenhet, och gedigna kunskap inom hotellsektorn, kommenterar Quartiers VD Andreas Bonnier.

Samarbetet inleds med en gemensam satsning på att refinansiera Bolagets lånestruktur och med det lägga grunden för vidare expansion. Bolaget ingår samarbetet som en del i den redan påbörjade processen att skapa en expansiv struktur som kapitaliserar på Bolagets kombinerade expertis inom såväl hotellutveckling som drift, samt möjliggör tillväxt genom kapitalresning i lokala strukturer och joint ventures, med syfte att bredda investerarbasen och främst resa kapital lokalt i de länder som Bolaget expanderar till.