Carina Åkerström föreslås som ny ledamot i SkiStars styrelse

Valberedningen i SkiStar AB föreslår att Carina Åkerström väljs som ny ledamot i SkiStars styrelse vid årsstämman i december. Detta sedan SkiStars nuvarande styrelseledamot Sara Karlsson har meddelat valberedningen att hon avböjer omval.

Carina Åkerström är född 1962 och har en juristexamen. Carina har varit anställd i Handelsbanken sedan 1986 och har där innehaft en rad olika positioner. Hon är idag styrelseledamot och avgående verkställande direktör och koncernchef i banken. Carina är vidare styrelseledamot i Svenska Bankföreningen, i Holmen AB samt i World Childhood Foundation.

”Vi är mycket glada att kunna föreslå Carina Åkerström som ny ledamot i SkiStars styrelse. Med hennes erfarenhet och djupa kunskap om kapitalmarknaden samt omvittnat goda ledaregenskaper kommer Carina kunna vara starkt bidragande i SkiStars styrelse. Från valberedningens sida vill jag samtidigt tacka Sara Karlsson för hennes engagemang och insatser i styrelsen under hennes tid i SkiStar.”, säger Per Gullstrand, valberedningens ordförande i en kommentar.

Valberedningens övriga förslag kommer att presenteras i kallelsen till SkiStars årsstämma, som hålls den 9 december 2023.

Informationen lämnades genom nedanstående kontaktpersoners försorg för offentliggörande den 10 oktober 2023 klockan 08.00 CET.

Ytterligare information lämnas av:

Per Gullstrand, valberedningens ordförande, +46 (0)70 458 24 02.
Stefan Sjöstrand, vd, tel +46 (0)280 841 60.

Kort om SkiStar

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Stockholm (Hammarbybacken) i Sverige samt i Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av fjällanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med våra gäster i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet. För mer information, se www.skistar.com/sv/corporate.

Source:GlobeNewswire