Besqab AB: Besqabs CFO lämnar för ny roll utanför koncernen

Anna Jepson kommer att lämna rollen som CFO för Besqab AB (publ) ("Besqab") i november 2024 för en ny roll utanför koncernen. Rekrytering av ny CFO inleds.

Anna Jepson, som har varit anställd som CFO i Besqab sedan september 2023, kommer att lämna Besqab för en ny tjänst utanför koncernen. Jepson kommer att fortsätta sitt arbete med den pågående bolagsintegrationen, efter samgåendet mellan Besqab och Aros Bostadsutveckling, fram till november 2024. Besqab inleder nu rekryteringsprocessen av en ny CFO.

Magnus Andersson, VD Besqab säger:

"Det är alltid tråkigt när en duktig medarbetare lämnar bolaget, men jag önskar Anna ett stort lycka till med det nya uppdraget. Hon kommer att arbeta med den pågående bolagsintegrationen i ytterligare sex månader, vilket ger oss gott om utrymme att rekrytera en efterträdare till rollen som CFO. Vi står inför en spännande resa, med siktet inställt på att bli ledande bostadsutvecklare i Storstockholm och Uppsala."

Anna Jepson, CFO Besqab säger:

"Det nya Besqab som håller på att ta form är ett fantastiskt bolag, med gedigen kompetens och kunniga medarbetare. Jag känner ett fortsatt stort engagemang i att driva arbetet vidare under det kommande halvåret och förbereda bästa möjliga överlämning åt min efterträdare."

Certified Adviser för Besqab AB (publ) på Nasdaq First North Growth Market är Carnegie Investment Bank AB (publ).

Denna information är sådan information som Besqab AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande vid den tidpunkt som anges av Bolagets nyhetsdistributör Cision vid offentliggörandet av detta pressmeddelande.